SUCRA検索
  
     詳細検索
インデックスツリー

詳細



閲覧数:84
ID KY-AA12318206-6601-06
アイテムタイプ Article
このアイテムを表示する
本文 KY-AA12318206-6601-06.pdf
Type : application/pdf Download
Size : 3.3 MB
Last updated : Mar 27, 2017
Downloads : 79

Total downloads since Mar 27, 2017 : 79
タイトル 「自己評価」による授業改善 : 小学校理科におけるOPPAを活用した事例を中心として<教育科学>
別タイトル
Learning improvement based on student “self-assessment” : focusing on the case of an elementary school science class applying OPPA
著者
中島, 雅子 (NAKAJIMA, Masako)
埼玉大学教育学部自然科学講座 (Faculty of Education, Saitama University)
[出版社版]
出版者 埼玉大学教育学部
日付
出版年: 2017 - 2017
作成日: 2017-03-27
更新日
上位タイトル
埼玉大学紀要. 教育学部 (Journal of Saitama University. Faculty of Education). Vol.66, No.1  (2017. ) ,p.65- 75
識別番号
ISSN
18815146
抄録 The purpose of this study is to clarify the necessary elements and the effect of “self-assessment” for class improvement. The type of “self-assessment” used in this study promotes the awareness of the transformation of concepts the students and teachers employ in their thinking. In this study we examine the case of a 6th-grade elementary school science class that applies the OPPA-One Page Portfolio Assessment in learning about the “principle of burning” and the “lever rule”. The study clarified the three points below. First, it is important to pay special attention to the educator’s “self-assessment”. Next, as the educator’s “self-assessment” is based on the learners’ “self-assessment”, specific ideas for class improvement become apparent from this point of view. Finally, initiating a process of improvement becomes easier by applying OPPA to the class.
キーワード
自己評価
OPPA
授業改善
教育評価
self assessment
OPPA
class improvement
educational evaluation
言語
jpn
資源タイプ text
ジャンル Departmental Bulletin Paper
著者版フラグ publisher
Index
/ Public / 埼玉大学 / 教育学部
/ Public / 主題別 / 社会科学 / 教育学 / 教育学
/ Public / ジャンル別 / 研究紀要 / 埼玉大学 / 教育学部紀要
関連アイテム


メインメニュー
SUCRAについて
リンク
SUCRAログイン
ユーザ名

パスワード