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ID KY-AA12318206-6501-06
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本文 KY-AA12318206-6501-06.pdf
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Last updated : May 9, 2016
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タイトル いじめにおける傍観者の援助行動を促進する状況要因について : 被害者の「社会的望ましさ」の影響に着目した検討<教育科学>
別タイトル
On the situational factors that encourage assisting behaviors of the bystander in bullying : A study that focuses on the influence of “social desirability” of the victim
著者
元, 笑予 (XIAOUYU, Yuan)
東京学芸大学連合大学院連合学校教育学研究科 (The United Graduate School of Education Tokyo Gakugei University)
坂西, 友秀 (BANZAI, Tomohide)
埼玉大学教育学部心理・教育実践学講座 (Psychology and Education Practice, Saitama University)
[出版社版]
出版者 埼玉大学教育学部
日付
出版年: 2016 - 2016
作成日: 2016-04-27
更新日
上位タイトル
埼玉大学紀要. 教育学部 (Journal of Saitama University. Faculty of Education). Vol.65, No.1  (2016. ) ,p.69- 84
識別番号
ISSN
18815146
抄録 Purpose of this study is to clarify a factor to promote their intervention. when a looker-on saw “bullying”. We carried out a questionnaires about the bullying to both high school student and university students. The main results are as follows. Bystanders have a tendency to help the low victim (high academic achievement, human relations good) than the high victim of social desirability (low academic achievement, human relations bad). This trend is more pronounced in a group situation than individual situation. We discussed the ease of bystander intervention in bullying, from the point of view of the difference of the height of the interpersonal skills and social capabilities, and the degree of autonomy of the victim.
キーワード
いじめ
傍観者
加害者
被害者
いじめ制止
性格特徴
Bullying
Victim
Bystander
intervention
social desirability
言語
jpn
資源タイプ text
ジャンル Departmental Bulletin Paper
著者版フラグ publisher
Index
/ Public / 埼玉大学 / 教育学部
/ Public / 埼玉大学 / その他
/ Public / 主題別 / 社会科学 / 教育学 / 教育学
/ Public / ジャンル別 / 研究紀要 / 埼玉大学 / 教育学部紀要
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