SUCRA検索
  
     詳細検索
インデックスツリー

詳細



閲覧数:363
ID KY-AA12318206-6501-02
アイテムタイプ Article
このアイテムを表示する
本文 KY-AA12318206-6501-02.pdf
Type : application/pdf Download
Size : 3.5 MB
Last updated : May 9, 2016
Downloads : 1433

Total downloads since May 9, 2016 : 1433
タイトル 教育観の変容とOPPA : 経験を重ねた教師の授業改善<教育科学>
別タイトル
The transformation of the teacher's identity through OPPA improves performance in experienced teachers
著者
山下, 春美 (YAMASHITA, Harumi)
富士河口湖町立河口小学校 (Kawaguchi elementary school)
中島, 雅子 (NAKAJIMA, Masako)
埼玉大学教育学部自然科学講座 (Faculty of Education, Saitama University)
[出版社版]
出版者 埼玉大学教育学部
日付
出版年: 2016 - 2016
作成日: 2016-04-27
更新日
上位タイトル
埼玉大学紀要. 教育学部 (Journal of Saitama University. Faculty of Education). Vol.65, No.1  (2016. ) ,p.15- 24
識別番号
ISSN
18815146
抄録 This study identifies and considers the essence of transformation occurring in the teacher's thought toward education. It specifically examines an elementary school 6th grade class that teaches the function of the lever using the OPPA method. Previous studies have validated that using OPPA in a class leads to improved teaching. These studies have also taken a serious look at the teacher's thinking in the process. Our paper identifies three cruxes: the awareness of teachers that they need to reflect on their own educational practice which is prompted by OPPA, the identification of perspectives for improving teaching that are tailored to the condition of the student, and the transformation of the teacher’s identity brought about by the perception of student learning as momentarily visualized (through OPPA).
キーワード
OPPA
教育観
授業改善
振り返り
teacher’s identity
reflection
言語
jpn
資源タイプ text
ジャンル Departmental Bulletin Paper
著者版フラグ publisher
Index
/ Public / 埼玉大学 / 教育学部
/ Public / 埼玉大学 / その他
/ Public / 主題別 / 社会科学 / 教育学 / 教育学
/ Public / ジャンル別 / 研究紀要 / 埼玉大学 / 教育学部紀要
関連アイテム


メインメニュー
SUCRAについて
リンク
SUCRAログイン
ユーザ名

パスワード