SUCRA検索
  
     詳細検索
インデックスツリー

詳細



閲覧数:351
ID KY-AA12318206-6401-08
アイテムタイプ Article
このアイテムを表示する
本文 KY-AA12318206-6401-08.pdf
Type : application/pdf Download
Size : 462.2 KB
Last updated : Mar 19, 2015
Downloads : 1564

Total downloads since Mar 19, 2015 : 1564
タイトル 考察の記述の仕方を理解させる指導方法の研究 : 力と圧力の学習を事例として<教育科学>
別タイトル
A Study of a Teaching Method of Developing the Ability to describe the consideration of the Experiment : Case Study of a Science Lesson on the ‘Force and Pressure’
著者
鮫島, 弘樹 (SAMESHIMA, Hiroki)
新座市教育委員会 (Niiza Municipal Board of Education)
清水, 誠 (SHIMIZU, Makoto)
埼玉大学教育学部理科教育講座 (Faculty of Education, Saitama University)
[出版社版]
出版者 埼玉大学教育学部
日付
出版年: 2015 - 2015
作成日: 2015-03-19
更新日
上位タイトル
埼玉大学紀要. 教育学部 (Journal of Saitama University. Faculty of Education). Vol.64, No.1  (2015. ) ,p.93- 102
識別番号
ISSN
18815146
抄録 The purpose of this study is to investigate the effectiveness of the instruction method of letting students to write considerations of the experiment. The instruction in the experimental group makes learners know necessary elements of the consideration to write the discussion. The instruction of the other group used only fixed sentence patterns to write consideration of the experiment.
As for the result, we can say that the experimental group performed better than the other group in describing their observations with needful elements. Therefore, the experiment suggests that making learners understand necessary elements of the consideration is an effective way to advance the ability to describe their discussion.
キーワード
理科授業
実験
考察の要素
理解
力と圧力
science lessons
experiment
elements of the consideration
understanding
force and pressure
言語
jpn
資源タイプ text
ジャンル Departmental Bulletin Paper
著者版フラグ publisher
Index
/ Public / 埼玉大学 / 教育学部
/ Public / 主題別 / 社会科学 / 教育学 / 教科教育学
/ Public / ジャンル別 / 研究紀要 / 埼玉大学 / 教育学部紀要
関連アイテム


メインメニュー
SUCRAについて
リンク
SUCRAログイン
ユーザ名

パスワード