SUCRA検索
  
     詳細検索
インデックスツリー

詳細



閲覧数:509
ID KY-AA12318206-6301-03
アイテムタイプ Article
このアイテムを表示する
本文 KY-AA12318206-6301-03.pdf
Type : application/pdf Download
Size : 3.3 MB
Last updated : Mar 4, 2014
Downloads : 765

Total downloads since Mar 4, 2014 : 765
タイトル 児童の描画に対する評価の観点についての研究Ⅰ : 教員養成系大学美術専修学生による評価の分析<教育科学>
別タイトル
A Study on the Point of Views of the Evaluation for children's Drawings Ⅰ : from the analysis by the students of the faculty of education
著者
有原, 穂波 (ARIHARA, Honami)
埼玉大学教育学部教育学研究科教科教育専攻美術教育専修 (Graduate School of Education, Saitama University)
萩生田, 伸子 (HAGIUDA, Nobuko)
埼玉大学教育学部教育心理カウンセリング講座 (Faculty of Education, Saitama University)
小澤, 基弘 (KOZAWA, Motohiro)
埼玉大学教育学部美術教育講座 (Faculty of Education, Saitama University)
[出版社版]
出版者 埼玉大学教育学部
日付
出版年: 2014 - 2014
作成日: 2014-03-04
更新日: 2014-12-16
上位タイトル
埼玉大学紀要. 教育学部 (Journal of Saitama University. Faculty of Education). Vol.63, No.1  (2014. ) ,p.31- 46
識別番号
ISSN
18815146
抄録 The two elementary schools in Saitama prefecture now have the drawing activity in the morning once a week. This activity is not a class lesson but only the activity, so the children can express themselves very freely. We are now searching for how the teachers evaluate this kind of very free drawings done by the children and how different the evaluations are. By searching it, we could consider the relation between the art class and this kind of activity. This report is the preliminary research of the students who belong to the faculty of education and we tried to investigate and analyze it for the purpose of the assessment of the question items for the questionnaire.
キーワード
児童
描画
SD法
評価
因子分析
回帰分析
Elementary School Children
Drawing
SD method
Valuation
Factor Analysis
Regression Analysis
言語
jpn
資源タイプ text
ジャンル Departmental Bulletin Paper
著者版フラグ publisher
Index
/ Public / 埼玉大学 / 教育学部
/ Public / 主題別 / 社会科学 / 教育学 / 教科教育学
/ Public / ジャンル別 / 研究紀要 / 埼玉大学 / 教育学部紀要
関連アイテム


メインメニュー
SUCRAについて
リンク
SUCRAログイン
ユーザ名

パスワード