SUCRA検索
  
     詳細検索
インデックスツリー

詳細



閲覧数:951
ID KY-AA12318206-6002-04
アイテムタイプ Article
このアイテムを表示する
本文 KY-AA12318206-6002-04.pdf
Type : application/pdf Download
Size : 599.3 KB
Last updated : Sep 29, 2011
Downloads : 1603

Total downloads since Sep 29, 2011 : 1603
タイトル 実感を伴った理解を図る電磁石に関する指導過程の提案<教育科学>
別タイトル
Proposal of Teaching Process on Electromagnet to Promote Understanding with Actual Feeling
著者
山本, 利一 (YAMAMOTO, Toshikazu)
埼玉大学教育学部技術教育講座 (Faculty of Education, Saitama University)
篠田, 侑花 (SINODA, Yuka)
東京都北区立神谷小学校
中村, 誠 (NAKAMURA, Makoto)
さいたま市立大宮北小学校
[出版社版]
出版者 埼玉大学教育学部
日付
出版年: 2011 - 2011
作成日: 2011-09-29
更新日: 2014-12-11
上位タイトル
埼玉大学紀要. 教育学部 (Journal of Saitama University. Faculty of Education). Vol.60, No.2  (2011. ) ,p.45- 53
抄録 The purpose of this study is to propose teaching process to promote understanding with actual feeling concerning the learning contents of "Function of electricity" in the science education in the elementary school. Therefore, the teaching tool to learn the mechanism of motor and speaker was developed, and the experimental class to raise the interest in "Monozukuri" was carried out. Students manufactured the model using Lego (Science and Technology set, Energy set). Through manufacturing the model, they learned how technology was used in daily life.
As a result of experimental class, a knowledge on the electromagnet was firmly fixed in them, and their interests were heightened.
キーワード
問題解決学習
ものづくり
教材・教具
電磁石
モータ
スピーカ
Problem-solving learning
Monozukuri
Teaching tool
Electromagnet
Motor
Speaker
言語
jpn
資源タイプ text
ジャンル Departmental Bulletin Paper
Index
/ Public / 埼玉大学 / 教育学部
/ Public / 主題別 / 総合領域 / 科学教育・教育工学
/ Public / 主題別 / 社会科学 / 教育学 / 教科教育学
/ Public / ジャンル別 / 研究紀要 / 埼玉大学 / 教育学部紀要
関連アイテム


メインメニュー
SUCRAについて
リンク
SUCRAログイン
ユーザ名

パスワード