SUCRA検索
  
     詳細検索
インデックスツリー

詳細



閲覧数:2028
ID KY-AA12318206-6002-02
アイテムタイプ Article
このアイテムを表示する
本文 KY-AA12318206-6002-02.pdf
Type : application/pdf Download
Size : 310.9 KB
Last updated : Sep 29, 2011
Downloads : 13965

Total downloads since Sep 29, 2011 : 13965
タイトル 幼児の役割遊びにおける役割取得の特徴に関する研究 : 5歳児のごっこ遊びの成立過程<教育科学>
別タイトル
Developmental Feature of Role-Taking at the Role Play Game for Children : From the Perspective of Five-Year-Old Children's Pretend Play
著者
神谷, 友里 (KAMIYA, Yuri)
埼玉大学大学院教育学研究科 (Faculty of Education, Saitama University)
吉川, はる奈 (YOSHIKAWA, Haruna)
埼玉大学教育学部家政教育講座 (Faculty of Education, Saitama University)
[出版社版]
出版者 埼玉大学教育学部
日付
出版年: 2011 - 2011
作成日: 2011-09-29
更新日: 2014-12-11
上位タイトル
埼玉大学紀要. 教育学部 (Journal of Saitama University. Faculty of Education). Vol.60, No.2  (2011. ) ,p.19- 28
抄録 This study investigated the effects of the developmental feature of role-taking at five-year-old children's pretend play. Subjects were the children at kindergarten class. The method of this study is the observational research. We observed how the children take the role of pretend play for ten months. Their behaviors of pretend play were evaluated: 1) say clearly what they want to take the role of pretend play 2) say clearly where they want to play pretend play 3) alter their place clearly when they play the other pretend play 4) insist on their theory with brief and compact style. When a five-year-olds child can't catch the child of partner playing with pretend play, he tries to go into the feeling of his partner. The result showed that developmental features of role-taking at the role play game for children.
キーワード
役割取得
役割遊び
5歳児
観察調査
ごっこ遊び
role-taking
role play
five-year-olds children
observational research
pretend play
言語
jpn
資源タイプ text
ジャンル Departmental Bulletin Paper
Index
/ Public / 埼玉大学 / 教育学部
/ Public / 主題別 / 社会科学 / 教育学 / 教育学
/ Public / ジャンル別 / 研究紀要 / 埼玉大学 / 教育学部紀要
/ Public / 主題別 / 総合領域 / 生活科学 / 生活科学一般
関連アイテム


メインメニュー
SUCRAについて
リンク
SUCRAログイン
ユーザ名

パスワード