SUCRA検索
  
     詳細検索
インデックスツリー

詳細



閲覧数:1176
ID KY-AA12318206-5901-13
アイテムタイプ Article
このアイテムを表示する
本文 KY-AA12318206-5901-13.pdf
Type : application/pdf Download
Size : 1.1 MB
Last updated : Jun 18, 2010
Downloads : 2742

Total downloads since Jun 18, 2010 : 2742
タイトル 英語多読が高校生のリーディングストラテジーの変化に与える影響<人文・社会科学>
別タイトル
Effects of Extensive Reading on Reading Strategies : in the case of high school students
著者
及川, 賢 (OIKAWA, Ken)
埼玉大学教育学部英語教育講座 (Faculty of Education, Saitama University)
[出版社版]
出版者 埼玉大学教育学部
日付
出版年: 2010 - 2010
作成日: 2010-06-18
更新日: 2014-12-05
上位タイトル
埼玉大学紀要. 教育学部 (Journal of Saitama University. Faculty of Education). Vol.59, No.1  (2010. ) ,p.163- 170
識別番号
ISSN
18815146
抄録 The present study investigated relationship between extensive reading and strategy use. Two hundred ninety-six high school students who articipated in an extensive reading program were asked to fill out a questionnaire twice, before and after the program, to see if there would be any change in their use of reading strategies. The results show that whereas neither did the students who read the most during the program nor those who read the least show positive changes, the students between the two groups showed slight improvement in terms of reading strategies. Factors
involved in the relationship and educational implications are also discussed.
キーワード
英語
多読
reading strategy
高校生
English
extensive reading
high school students
言語
jpn
資源タイプ text
ジャンル Departmental Bulletin Paper
Index
/ Public / 埼玉大学 / 教育学部
/ Public / 主題別 / 社会科学 / 教育学 / 教科教育学
/ Public / ジャンル別 / 研究紀要 / 埼玉大学 / 教育学部紀要
/ Public / 主題別 / 人文学 / 言語学 / 外国語教育
関連アイテム


メインメニュー
SUCRAについて
リンク
SUCRAログイン
ユーザ名

パスワード