SUCRA検索
  
     詳細検索
インデックスツリー

詳細



閲覧数:1143
ID KY-AA12318206-5901-08
アイテムタイプ Article
このアイテムを表示する
本文 KY-AA12318206-5901-08.pdf
Type : application/pdf Download
Size : 1.3 MB
Last updated : Jun 18, 2010
Downloads : 2033

Total downloads since Jun 18, 2010 : 2033
タイトル 教育実習に臨む学生の支援強化に向けた実態調査(続)<教育科学>
別タイトル
Investigation into actual conditions for support of students on practice teaching (2)
著者
尾﨑, 啓子 (OZAKI, Keiko)
埼玉大学教育学部附属教育実践総合センター (Faculty of Education, Saitama University, Integrated Center for Clinical and Educational Practice)
[出版社版]
出版者 埼玉大学教育学部
日付
出版年: 2010 - 2010
作成日: 2010-06-18
更新日: 2014-12-05
上位タイトル
埼玉大学紀要. 教育学部 (Journal of Saitama University. Faculty of Education). Vol.59, No.1  (2010. ) ,p.93- 104
識別番号
ISSN
18815146
抄録 The purpose of this study is to clarify whether the concern of university student on participating practice teaching (PT) varies with year or not, and whether it depends on the previous experience of PT or not.
Questionnaire surveys were conducted on inexperienced participants and repeating ones before and after PT. Major results are; 1) State-Anxiety is high before PT and low after PT both men
and women, 2) great majority of matters of concern on participating PT is the competence necessary for teaching and the understanding of their students. Regarding these, significant differences
dependent on survey year or experience are not appeared. Most participants want emotional support three years ago, but instrumental support this time.
It is concluded that the concern of university student on participating PT does not depend on year, experience of PT, but depends on the kind of school attached.
キーワード
教育実習
不安
質問紙法
教員養成教育
practice teaching
anxiety
questionnaire surveys
teacher training education
言語
jpn
資源タイプ text
ジャンル Departmental Bulletin Paper
Index
/ Public / 埼玉大学 / 教育学部
/ Public / 主題別 / 社会科学 / 教育学 / 教育学
/ Public / ジャンル別 / 研究紀要 / 埼玉大学 / 教育学部紀要
関連アイテム


メインメニュー
SUCRAについて
リンク
SUCRAログイン
ユーザ名

パスワード