SUCRA検索
  
     詳細検索
インデックスツリー

詳細



閲覧数:1747
ID KY-AA12318206-5901-01
アイテムタイプ Article
このアイテムを表示する
本文 KY-AA12318206-5901-01.pdf
Type : application/pdf Download
Size : 1.2 MB
Last updated : Jun 18, 2010
Downloads : 1344

Total downloads since Jun 18, 2010 : 1344
タイトル 数学学習における記述表現の分析 : ルブリックによる全体論的評価法を用いて<教育科学>
別タイトル
The Analysis of Writing in Mathematics Learning : Using the Holistic Scoring with Rubric
著者
二宮, 裕之 (NINOMIYA, Hiroyuki)
埼玉大学教育学部数学教育講座 (Dept. of Mathematics Education Saitama University)
野口, 恵理 (NOGUCHI, Eri)
埼玉大学教育学部数学教育専修 (Dept. of Mathematics Education Saitama University)
岸田, 健吾 (KISHIDA, Kengo)
埼玉大学教育学部附属中学校 (Saitama University Attached Jr. High School)
塩﨑, 陽子 (SHIOZAKI, Yoko)
埼玉大学教育学部附属中学校 (Saitama University Attached Jr. High School)
五十嵐, 淳 (IGARASHI, Jun)
埼玉大学教育学部附属中学校 (Saitama University Attached Jr. High School)
中野, 浩義 (NAKANO, Hiroyoshi)
埼玉県教育局市町村支援部 (Municipal Education Support Dept., Saitama Prefecture)
本荘, 真 (HONJO, Shin)
埼玉県教育局市町村支援部 (Municipal Education Support Dept., Saitama Prefecture)
[出版社版]
出版者 埼玉大学教育学部
日付
出版年: 2010 - 2010
作成日: 2010-06-18
更新日: 2014-12-05
上位タイトル
埼玉大学紀要. 教育学部 (Journal of Saitama University. Faculty of Education). Vol.59, No.1  (2010. ) ,p.1- 19
識別番号
ISSN
18815146
抄録 In this paper, the method of "Holistic Scoring" is adopted for the analysis of mathematical writing which is done by Jr. high school students. First of all, the theory and the framework of Holistic Scoring is examined through the previous papers, and the procedure of it for mathematics education is established. Then, the practice of Jr. High students, through three years from 2005 to 2008 with 260 data, is analyzed by Holistic Scoring. Examining with correlation of each criteria, there are several findings as: 1) Neat layout is not necessary for better writing content, however, better writing is always neat. 2) Analyzing from the correlation of each criteria to the total score, detail explanation and depiction of friends' ideas are desired for better writings.
キーワード
数学的記述表現
全体論的評価法
ルブリック
数学科授業日誌
Mathematical Representation
Holistic Scoring
Rubric
Math Journal
言語
jpn
資源タイプ text
ジャンル Departmental Bulletin Paper
Index
/ Public / 埼玉大学 / 教育学部
/ Public / 主題別 / 社会科学 / 教育学 / 教科教育学
/ Public / ジャンル別 / 研究紀要 / 埼玉大学 / 教育学部紀要
関連アイテム


メインメニュー
SUCRAについて
リンク
SUCRAログイン
ユーザ名

パスワード