SUCRA検索
  
     詳細検索
インデックスツリー

詳細



閲覧数:1836
ID KY-AA12318206-5801-15
アイテムタイプ Article
このアイテムを表示する
本文 KY-AA12318206-5801-15.pdf
Type : application/pdf Download
Size : 3.4 MB
Last updated : Mar 27, 2009
Downloads : 1106

Total downloads since Mar 27, 2009 : 1106
タイトル 中学校第1学年における少人数学級(20入学級)の教育効果 : 教員・生徒・保護者を対象とした情意面の調査をもとに<教育科学>
別タイトル
Smaller class sizes (twenty students) in first-year middle school education : A study of teachers, students, and parents on emotional aspects
著者
清水, 利浩 (SHIMIZU, Toshihiro)
埼玉大学教育学部附属中学校
馬場, 久志 (BABA, Hisashi)
埼玉大学教育学部教育心理カウンセリング講座 (Faculty of Education, Saitama University)
出版者 埼玉大学教育学部
日付
出版年: 2009 - 2009
作成日: 2009-03-27
更新日: 2014-11-27
上位タイトル
埼玉大学紀要. 教育学部 (Journal of Saitama University. Faculty of Education). Vol.58, No.1  (2009. ) ,p.151- 160
識別番号
ISSN
18815146
抄録 Through the Ministry of Education, Culture, Sports, Science, and Technology's (MEXT) 2006 teacher-student ratio r esearch project, first author conducted a survey of teachers, students, and parents at my school. Participants' perceptions on the effects of smaller class sizes on the "emotional" aspects of education were gathered, and these responses were then compiled and analyzed. Although the results indicate that smaller class sizes may indeed have a positive impact in this area, it is also apparent that these advantages are accompanied by wholly new challenges and difficul ties not face d by traditional classrooms.
キーワード
少人数学級
教員
生徒
保護者
教育効果
言語
jpn
eng
資源タイプ text
ジャンル Departmental Bulletin Paper
Index
/ Public / 埼玉大学 / 教育学部
/ Public / ジャンル別 / 研究紀要 / 埼玉大学 / 教育学部紀要
/ Public / 主題別 / 社会科学 / 心理学 / 教育心理学
関連アイテム


メインメニュー
SUCRAについて
リンク
SUCRAログイン
ユーザ名

パスワード