SUCRA検索
  
     詳細検索
インデックスツリー

詳細



閲覧数:2931
ID KY-AA12318206-5701-15
アイテムタイプ Article
このアイテムを表示する
本文 KY-AA12318206-5701-15.pdf
Type : application/pdf Download
Size : 3.2 MB
Last updated : Jul 7, 2008
Downloads : 2689

Total downloads since Jul 7, 2008 : 2689
タイトル 幼稚園教諭を対象にした保育現場における軽度発達障害の意識調査に関する研究<人文・社会科学>
別タイトル
A study on concern about child care for kindergartener with developmental disability from questionnaires for their teachers
著者
吉川, はる奈 (YOSHIKAWA, Haruna)
埼玉大学教育学部家政教育講座 (Faculty of Education, Saitama University)
尾崎, 啓子 (OZAKI, Keiko)
埼玉大学教育学部附属教育実践総合センター
細渕, 富夫 (HOSOBUCHI, Tomio)
埼玉大学教育学部特別支援講座 (Faculty of Education, Saitama University)
出版者 埼玉大学教育学部
日付
出版年: 2008 - 2008
作成日: 2008-07-07
更新日: 2014-11-26
上位タイトル
埼玉大学紀要. 教育学部 (Journal of Saitama University. Faculty of Education). Vol.57, No.1  (2008. ) ,p.159- 165
識別番号
ISSN
18815146
抄録 This study aims to clarify what kindergarten teacher concerns abut child care with developmental disability. 1307 Kindergarten teachers participated in this questionnaire survey. The kindergarten teachers have few knowledge about the care for kindergartener with developmental disability, especially when and how they con ult with medical agency. When they have a opportunity to care a child of gray zone, they initially consult by themselves and are not willing to ask help outside.
キーワード
幼稚園教諭
子育て支援
意識調査
保育
発達障害
Kindergarten teachers
Child care support for children
Questionnaires
Early childhood care and education
Developmental disability
言語
jpn
eng
資源タイプ text
ジャンル Departmental Bulletin Paper
Index
/ Public / 埼玉大学 / 教育学部
/ Public / 主題別 / 社会科学 / 教育学 / 特別支援教育
/ Public / ジャンル別 / 研究紀要 / 埼玉大学 / 教育学部紀要
関連アイテム


メインメニュー
SUCRAについて
リンク
SUCRAログイン
ユーザ名

パスワード